Un acte 360º per projectar la tasca dels Serveis Socials d’Osona

Explicar la tasca dels Serveis Socials acostuma a ser complex, tant per la diversitat increïble de tasques que desenvolupen, com pels àmbits d’acompanyament que treballen que, en molts casos, acostumen a estar guardats a l’ombra.

Quan se’ns va encarregar de dissenyar i executar l’organització de la presentació dels resultats 2013 dels Serveis Socials d’Osona, se’ns van marcar tres objectius: aconseguir un acte dinàmic que fugís d’una descripció inacabable de xifres i resultats, transmetre de manera clara i entenedora el complex món dels serveis socials , i per últim, projectar des d’una actitud positiva i normalitzadora la feina dels més de 100 professionals d’Osona que treballen per la inclusió.

Vam treballar un acte d’una hora i mitja estructurat en dos grans blocs: Un d’institucional per donar veu a les quatre àrees bàsiques de serveis socials des dels representants polítics, però de manera àgil i concisa. I un centrat en una síntesi de la memòria 2013 i unes reflexions amb projecció actitudinal a càrrec del director del diari Ara, Carles Capdevila.

Per aconseguir el dinamisme necessari, vam treballar diverses eines visuals seguint una estètica coherent amb l’acte: la Memòria 2013 dels Serveis Socialsd’Osona, un vídeo que sintetitzava en 8 minuts la cartera de serveis socials d’Osona i les principals xifres de la memòria i un targetó amb un codi QR que redireccionava a la memòria (de manera que entregant un targetó als assistents, s’estava lliurant la memòria sense necessitat de generar muntanyes de paper).

Memòria 2013 Serveis Socials Osona

La identitat creada per l’esdeveniment va estar present també en tot moment a la sala amb la projecció d’una slide seguint la mateixa línia.

La filosofia en totes les eines per rendibilitzar la inversió ha estat buscar-ne el reaprofitament, més enllà de l’acte de presentació.

El vídeo, més enllà de xifres, presenta cartera de serveis i filosofia dels serveis socials, el targetó permet entregar la memòria durant tot l’any i la memòria és una base actualitzable per a propers anys.

D’altra banda, treballar la part de reflexió i actitud de l’acte a partir d’un professional de la comunicació com el Carles Capdevila ens va permetre garantir el to de proximitat, reivindicació i professionalitat, en un marc de positivisme i optimisme que el director del diari Ara transmet sempre.

El resultat final de l’acte del 29 de maig va ser extremadament satisfactori! El colofóva ser poder lligar l’acte amb un ritme natural encarregant-nos de la presentació o speakering, facilitant les transicions entre cada part conceptual.

És possible parlar de serveis socials en positiu, amb optimisme i assumint, com deia el Carles Capdevila a l’acte, que “són el pilar fonamental, juntament amb l’educació, d’una societat que ha de garantir la dignititat i la justícia social”.